איך עובד מדיח כלים?

מדיח הכלים הוא אחד המכשירים המסתוריים במטבח. מכניסים את הכלים המלוכלכים, סוגרים את הדלת ובסיום הפעולה מקבלים כלים מבריקים. איך זה עובד ועל מה חשוב להקפיד?

מדיח הכלים, הוא אחד ממכשירי החשמל העסוקים בבית של המשפחה הישראלית הממוצעת. בכל יום אתם מכניסים את הכלים המלוכלכים ומקבלים כלים מבריקים ומוכנים לשימוש. איך הפלא הזה עובד? בקצרה, מדיח הכלים מנקה את הכלים על ידי התזת סילוני מים חמים ופיזור חומרים שביכולתם לפרק לכלוך, לנקות ולהבריק את הכלים. התהליך כולל מספר שלבים:

בשלב הראשון, שטיפה ראשונית עם מים בלבד, להסרת לכלכוך גס כמו שאריות מזון קטנות ונוזלים. המים החמים מותזים דרך ממטרות המפזרות סילוני מים בלחץ על הכלים. סילוני המים מסירים חלק מהלכלוך. בתום שלב זה נותרים כלים שעליהם שאריות שומן ולכלוך שלא הוסרו במים.

בשלב שני מתחילה שטיפה עם חומרי ניקוי, להסרת כתמים עקשניים כמו שאריות קפה ותה,קורנפלקס שנדבק, ושאריות שומן. החומר הפעיל מתמוסס במים ומותז על הכלים בלחץ חזק, בכל התזה מוסרת שכבת לכלוך עד שהכלים נקיים לגמרי. בתום השלב מתנקזים המים המלוכלכים דרך הצנרת והכלים מוכנים לשטיפה אחרונה ולייבוש.

בשלב השלישי נשטפות שאריות חומרי הניקוי וחומר פעיל נוסף משתחרר, חומר להסרת אבנית והברקה, החומר מונע שקיעת מינרלים שגורמים לכתמים לבנים על הכלים.

השלב רביעי והאחרון הוא ייבוש הכלים, אויר חם מוזן לחלל המדיח ומאדה את טיפות המים שנותרו על הכלים, בתום הייבוש הכלים נקיים ומבריקים.

unnamed-8

דגשים לניקיון מושלם

⦁ הקפידו על סידור כלים בהתאם להוראות היצרן. סידור כלים מיטבי הוא כזה שמאפשר הגעת מים לכל הכלים לניקוי יסודי.

⦁ וודאו כי הכלים מתאימים לניקוי במדיח. כלי פלסטיק שאינם עמידים במים חמים, כלים עדינים במיוחד או כלים המכילים מתכות עלולים להינזק במהלך הניקוי. כלים בטוחים לשימוש מסומנים בדרך כלל באמצעות הסימנים הבאים:

madrich_2

⦁ הקפידו להשתמש בתא המיועד לחומרי הניקוי:
בין אם בחרתם להשתמש בטבלייה, בנוזל או באבקה חשוב לשים את החומר בתא המיועד לכך. חומרים שלא יושמו בתא הייעודי, יתמוססו כבר בשלב ראשון ויתנקזו במהרה. חלק משמעותי מפעילות המדיח תעשה ללא חומרי ניקוי ועל הכלים עלולים להישאר כתמים ושאריות מזון.

⦁ בין אם אתם משתמשים באבקה או בטבליות הקפידו לבחור במוצר המשלב חומרים פעילים להסרת כתמי מזון מגוונים ושונים כמו כתמי קפה ותה, שומן ושאריות מזון. מוצרי סנו ספארק לנקיון כלים מכילים תערובת אופטימאלית של חומרים פעילים להסרת מגוון רחב של כתמים ויעילותם נבדקה על לכלוך המאפיין את המטבח הישראלי.

⦁ וודאו שלחץ המים באיזור בו מותקן המדיח תקין. לחץ המים חלש לא מאפשר יצירת סילונים המאפשרים ניקוי אפקטיבי.

איך שומרים על המדיח?

⦁ אחת לחודש מומלץ להוציא את הפילטר שנמצא לרוב ברצפת המדיח ולשטוף אותו תחת מים זורמים לסילוק שאריות מזון שעלולות להפריע לפעולתו. באותה הזדמנות פרקו גם את הממטרות ונקו את החורים הזעירים עם מברשת שיניים .

⦁ אחת לחודש מומלץ להפעיל את המדיח ללא כלים כדי שינקה את עצמו, להסרת שכבות אבנית שהחלו להצטבר מומלץ להוסיף לשטיפה תמיסת אנטי קאלק לטיפול במדיחי כלים ומכונות כביסה, ניתן גם להפעיל את המדיח עם חומץ או עם מלח לימון.

⦁ בכל מדיח יש תא מיוחד שיש למלא במלח ייעודי למדיח מדי כ-10 הדחות. המלח מרכך את המים ומונע הצטברות אבנית על דפנות המדיח ובפילטרים והוא חשוב מאוד.