איך מנקים את התנור?

תנור האפייה שלכם מלוכלך? בניגוד למה שמקובל לחשוב ניקוי התנור לא חייב להיות עבודה קשה מאוד. כך תנקו את התנור שלב אחר שלב, כולל טיפ להפגת ריחות רעים.

שומן שרוף, שאריות עוגה וריחות לא נעימים, הם רמזים לכך שהתנור שלכם זקוק לניקוי. ובניגוד למה שאתם אולי טועים לחשוב, מלאכת הניקוי יכולה להיות פשוטה וקלילה אם תקפידו על כמה כללים.

טיפול מונע - כדי למנוע מראש נזילות והכתמות של התנור בזמן השימוש הניחו בדרך קבע תבנית אלומיניום בתחתית התנור שתספוג רטבים שנזלו או שאריות מזון שונות.

טיפול מידי - התנור התלכלך בכל זאת? אל תחכו, נקו מיד. כאשר השומן מתייבש ומתקבע על המשטח קשה יותר לנקות אותו.

tanur

איך מנקים את התנור שלב אחרי שלב?

1. מרככים את כתמי השומן - פזרו אבקת סודה לשתייה על כל מוקדי הלכלוך הכניסו לתנור קערה חסינת חום מלאה במים והפעילו את התנור בחום גבוה למשך 20 דקות. האדים ירככו את הלכלוך ויקלו על מלאכת הניקוי (לאחר ההפעלה קררו את התנור,אין לנקות את התנור כאשר הוא חם מחשש לכוויות).

2. לכלוך קשה במיוחד רססו בסנו תנורים פורטה פלוס או מירחו בפורטה פלוס ג'ל, מסיר שומנים קר מותאם לתנורים. בעת השימוש עבדו עם כפפות גומי להגנה על הידיים.

3. בגומיות המקיפות את דלת התנור ואת הפתח מצטברים פירורים ולפעמים כתמי רוטב ושומן. עברו בעזרת מטלית על החלק הפנימי של הגומיות, במקרה של כתמים שפשפו  אותם עם מברשת שיניים טבולה בתמיסה המורכבת מכף סודה לשתייה, רבע כוס חומץ ו3/4 כוס מים. לא כדאי לרסס את הגומיות במסיר שומנים קר שעלול לפגוע בגומי.

4. נקו את תבניות התנור בעזרת סבון כלים או מסיר שומנים סנו פורטה פלוס. רססו או שפכו מעט מהחומר על האזורים המוכתמים, המתינו כרבע שעה ושפשפו לפי הצורך עד לניקוי הכתם.

5. ולסיום: איך מפיגים ריחות רעים מהתנור? סחטו 2 לימונים ו-2 כוסות מים לתוך קערה חסינת חום, שימו גם את קליפות הלימון בקערה והכניסו לתנור ל-20 דקות בחום גבוה.