עושים סדר במגירת הבלגן

כל בית צריך "מגירה לבלגן". בדרך כלל היא נמצאת במטבח ומכילה כל דבר שאין לו מקום מוגדר אחר. המגירה הזאת תמיד מבולגנת, אבל זה לא חייב להיות ככה. כמה טיפים לסידור. 

בכל בית יש מגירה כזאת, בדרך כלל היא במטבח ותמיד תמצאו בה מברג, טוש בלי פקק, מפתח שכבר לא זוכרים מה הוא פתח, מוצץ ישן של הילדה, מרשמים שקרעתם פעם מהעיתון כי חשבתם שתכינו ומאז מעלים אבק, עוד ועוד פריטים שאין להם מקום אחר בבית וכולם שוכנים ביחד ובבלגן במגירת הכולבויניק במטבח.

שלא תטעו, כל בית צריך מגירה כזאת, שאפשר לאחסן בה דברים כללים או דברים שצריך לשמור בהישג יד. אבל בהחלט אפשר לשמור על הסדר גם במגירה הזאת, כנגד כל הסיכויים. בעזרת שלושה חוקים וכמה טריקים ישנים תצליחו להגיע למראה מסודר ונעים וגם תמיד לשלוף את החפץ הרצוי בלי לחפש אותו מתחת לערימות של ניירת, כלי מטבח ישנים ועשרות מפתחות.

חוק מספר 1: ניירת - אאוט

בהרבה מגירות מבולגנות תמצאו כמויות של ניירת, רובה, תנו לנו לנחש לא רלוונטית. החל מדואר זבל, חשבונות ישנים וגזירי עיתון או ציורים של הילדים. ניירת מפוזרת היא מתכון בטוח למראה מבולגן ולכן מומלץ להימנע מהכנסת ניירת למגירה. חשבונות במילא עדיף לתייק (או לקבל ישירות למייל ולשמור על הסביבה), את המתכון שראיתם בעיתון צלמו בסמארטפון ודואר זבל ושאר פתקים פשוט ממיינים באופן שוטף כדי שלא יצטברו בערימות. אם בכל זאת קשה לכם להקפיד על מיון קבוע, עדיף להקדיש לטופסולוגיה מיקום אחר, למשל באוגדן קרטון שאפשר להניח על מדף בפינת העבודה. אגב, אם אתם שומרים את הניירת במיקום גלוי קל יותר לזכור לתייק ולמיין אותה והיא לא מעלה אבק במגירה.

חוק מספר 2: במגירה יש רק את מה שנחוץ

קשה להגדיר "מה נחוץ" במגירה שתכליתה לאגד דברים שלא נחוצים לנו במיוחד ביום יום. לכן עדיף לעבוד בשיטת האלמינציה מה לא נחוץ? מטושים שלא עובדים ואין להם מכסה כדאי להיפטר. מפתחות בלי מנעול רלוונטי, שעון בלי סוללות (לא, אתם לא תחליפו לו סוללות בחיים). התהליך הזה דורש אסרטיביות ומשמעת עצמית, שאלו את עצמכם - 'מתי בפעם האחרונה השתמשתי בחפץ הזה'? אם אתם לא יכולים לענות לעצמכם, ככל הנראה כדאי להיפטר ממנו.

חוק מספר 3: מאחסנים במגירה רק פריטים מעטים מכל סוג

מה הכוונה? ובכן, אם במגירה יש לפחות 4 מברגים, קופסת מסמרים, פטיש ופלייר - זאת מגירת כלי עבודה, ואולי כדאי למצוא לשאר הדברים מגירה אחרת. אם תמצאו במגירה גם צבעי פסטל, גם טושים וגם צבעי עיפרון, כדאי לאפסן את כולם באזור של חומרי היצירה לילדים ולא במגירה הכללית. הכוונה במגירת כלבויניק היא לתת מקום לדברים שאי אפשר להקדיש להם מדף שלם. מברג אחד שיהיה בשלוף לתיקונים קלים זה בהחלט לגיטימי, כך גם שניים-שלושה עטים. ברגע שיש חפצים רבים שיש להם מכנה משותף שהוא לא, "מלא דברים קטנים שאין לנו איפה לשים", כדאי לשקול עבורם פתרון אחסון אחר.

טיפים לסידור מושלם

צרו בתוך המגירה תאים - בכל חנות לכלי בית תמצאו קופסאות קטנות לאחסון. הכניסו לכל קופסא רק חפצים מאותו סוג - קופסה למפתחות, קופסא לכלי כתיבה וכן הלאה. אגב לא חייבים לרכוש את הקופסאות - אפשר להשתמש בסלסילות ריקות של פטריות טריות שקונים בכל סופר.

התאימו את הקופסה לחפצים שהיא מכילה - אם אתם רוצים לאחסן מסמרים או סיכות ללוח מודעות מומלץ לבחור בקופסה קטנה שתכיל חפצים קטנים. אם צריך לסדר במגירה מברגים, סרגל ארוך וחפצים גדולים יותר מצאו עבורם קופסה ארוכה וצרה שתכיל אותם. השיטה הזאת גם חוסכת מקום וגם עוזרת לשמר את הסדר, כאשר לכל דבר יש כלי אחסון שהולם את מידותיו.