איך מנקים כתמים עקשניים?

לא רק הבגדים שלנו יכולים להתלכלך, גם משטחים שונים בבית לא עמידים לחלוטין בפני כתמים. כך תיפטרו מכתמים עקשניים.
לכולנו יש לפעמים כתם עקשן על החרסינה במקלחת, על הקרמיקה או השיש במטבח שמסרב לרדת למרות שפשופים נמרצים עם סבון או ניגוב במטלית. לכל משטח יש כתמים ייחודים לו בהתאם לאופי השימוש בו וגם לנתונים הטבעיים של החומר ממנו הוא עשוי. כך תתחזקו ותנקו כראוי את המשטחים השונים בבית.

 

משטחי שיש
משטח העבודה, השיש, שיש בדרך כלל במטבח יכול לקבל כתמים ממזון שהוכן עליו או במגע עם מים. יין, סלק, רימון, שמן ותבלינים כמו כורכום ופפריקה עלולים להשאיר סימנים על השיש. כמו בכל טיפול בכתם חשוב להקפיד על פעולה מיידית ולא לחכות שהכתם יתייבש ויעמיק את אחיזתו בשטח. חומצות שונות, מסירי שומנים ואקונומיקה אסורים לשימוש על שיש ואבן קיסר ויכולים להביא להתפוררות החומר. אז מה כן?
השיש במטבח חשוף באופן טבעי למים ומכאן עלולים להופיע כתמי אבנית. חומץ ומלח לימון ידועים כמסירי אבנית אולם מאחר והם חומציים לא כדאי להשתמש בהם על השיש. ניתן להשתמש בסנו ג'ט למטבח או בסנו קליר מנקה חלונות.
כטיפול מונע אפשר לשים מסנן אבנית על מערכת המים בבית.

חרסינה באמבטיה
בחדר האמבטיה מצטברים לחות ואדי מים הגורמים להופעת כתמי עובש. הדרך הטובה ביותר להיפטר מעובש היא באמצעות אקונומיקה. האקונומיקה מחטאת ומשמידה חיידקים ופטריות. לעיתים העובש מתפתח בין החיבורים של אריחי החרסינה, במקרה כזה מומלץ לנקות את האזור באמצעות מתז סנו ז'אוול, או מתז סנו מסיר עובש אשר פותח במיוחד למטרה זו.
כתמי חלודה גם הם נפוצים למדי בחדרי האמבטיה. חלודה נוצרת כאשר מתכת חשופה למים ולחמצן. איך מנקים? רססו סנו אנטי קאלק, המתינו כעשר דקות ושפשפו היטב. אם אין לכם סנו אנטי קאלק שיפכו על הכתם מלח כך שיכסה את הכתם ומעליו מיץ מלימון שלם. המתינו כשעה ושפשפו היטב בעזרת מברשת שיניים.

קירות
קירות הבית לא חסינים מכתמים, בעיקר במקומות שחשופים למגע ידיים ומקבלים כתמים שחורים, וכמובן קשקושי צבע, כתמים שמשאירים רהיטים או כיסאות וכתמים מנעליים.
המנקה האולטימטיבי לקירות הוא ספוג הפלא, המסיר כמעט כל כתם, גם כאלה שהם ישנים במיוחד. אם מדובר בכתם טרי נקו אותו עם מגבון זה אמור להספיק.
אגב, אם מדובר בקיר גבס הקפידו להשתמש במטלית לחה בלבד וכמובן לא לחשוף את הגבס למים זורמים שעלולים לגרום לנזק בלתי הפיך.