לנקות חלונות עם חיוך

לנקות חלונות זאת לא משימה יומיומית, אבל אחרי שתקראו את הכתבה הזאת היא תהיה קלה בהרבה, בעזרת כמה טיפים מנצחים ושיטות עבודה שיעבדו לכולם.

 

לנקות חלונות היא אחת ממשימות הניקיון הכי מעייפות, ובוודאי כזו שאנחנו נעדיף לדחות.
ניקוי חלונות הוא לא עניין יומי, מומלץ לנקות את החלונות באופן יסודי אחת לחודשיים שלושה. כדי לתחזק את הניקיון היסודי, עוברים על החלונות עם תרסיס מבריק חלונות מדי שבוע- שבועיים, לניקוי מהיר של האבק המצטבר ולהברקת השמשה.


כדי לנקות חלונות באופן יסודי, אבל לא פחות חשוב, קל, מומלץ להכין מראש כמה פריטים שישמשו אתכם בזמן הניקוי:
1. שואב אבק או מייבש שיער
2. מספר מטליות נקיות ויבשות
3. קערה עם מים ומעט נוזל כלים
4. תרסיס סנו קליר לניקוי חלונות של סנו
5. סכין ממתכת, לא חדה


נתחיל בפירוק החלונות. רוב חלונות ההזזה ניתנים לפירוק, וחלונות חדשים יותר מובנים לניקוי קל ופשוט יותר. את הלכלוך הקשה - אבק, פיח והפרשות של בעלי חיים ננקה עם מטלית ומי הסבון. אל תתפתו לנקות את החלונות עם מברשת או ברזלית שעלולות לשרוט את הזכוכית והפרופיל, שוטפים היטב את החלונות ומנגבים עם מטלית יבשה ונקייה. את התריסים ננקה עם מי סבון וספוג לניקוי כלים, שוטפים במים נקיים ומניחים להם להתייבש בשמש. נעבור למסילות.
עם כל הכבוד לשמשות ולתריסים, מסילות החלון הן הבעיה הרצינית. המסילות צוברות אבק ולכלוך וקשה לנקות אותן כי הן צרות. אז איך בכל זאת משיגים מסילות מבריקות?
עוברים עם שואב אבק בעל פיה צרה על המסילות ושואבים את הלכלוך הגדול- תלתלי אבק, עלים וכן הלאה. אם אין לכם שואב אבק גם מייבש שיער רגיל יעשה את העבודה, במקום לשואב הוא יעיף את מה שצריך.
מלפפים על הסכין הכהה מטלית לחה עם מעט חומר ניקוי ועוברים בתוך המסילות, אפשר להוסיף מעט חומר ניקוי לפי הצורך. לאחר מכן, נחליף את המטלית הרטובה במטלית יבשה ונקייה ונעבור על המסילות לספיגת הנוזלים והברקת המסילה.
בינתיים, שמשות החלון יבשות ונקיות אבל לא מבריקות. עוברים עליהן עם תרסיס הברקת חלונות סנו קליר ומטלית יבשה. אמנם המיתוס הישן ממליץ להבריק את החלון עם נייר עיתון, אלא שהנייר מתפורר מהר במגע עם התרסיס ומשאירים סיבים זעירים על גבי השמשה.
מרכיבים את החלונות בחזרה למקומם וסיימנו.