תכנית אימון לשריר האירוח: טיפים למארחים המתחילים

שנים שנלחצתי מאירוח עד כדי הדרת שינה מעיניי. כיום אני יכולה ליהנות מאירוח, מכיוון שסיגלנו לנו התנהלות משפחתית שמאפשרת אירוח בזרימה כיפית ונעימה, וגם לא מותירה הרבה עבודת ניקיון

איך יש לך כוח לארח כל השבת כשאת עובדת כל השבוע? בדרך כלל זו השאלה שאני פוגשת אחרי סופי שבוע. מבחינתי, לא צריך כוח כדי לארח, הכוח מגיע מהאירוח. השילוב של אנשים אהובים ואוכל טוב עבורי, ולמזלי גם עבור האיש שלי והבנות, הוא מקור לאנרגיה. הכל תלוי כמובן בהסתכלות ובהתארגנות. חשוב להודות על האמת: שנים שנלחצתי מאירוח עד כדי הדרת שינה מעיניי. כיום עבורי זה "בקטנה" ממש, מכיוון שסיגלנו לנו התנהלות משותפת שמאפשרת לאירוח להיות בזרימה כיפית ונעימה. זה כמו שריר שאפשר לעבוד עליו, לחזק ולשכלל, להאריך ולהגמיש עם הניסיון.

במקרה, או שלא במקרה, גם הבית שלנו ערוך לזה. במקור הוא נבנה על ידי שף והיה אמור לשמש כמסעדה בקומה העליונה שלו. אך גם בבית הקודם שלנו, שהיה בגודל של 60 מ"ר, זכינו לארח המון וידענו לשחק עם הבית ותכולתו ולהתאים אותו כמו לגו. הבית נועד לשרת אותנו, כך אני חושבת לפחות, ותמיד רצוי שיהיה פתוח ומזמין. בכל מקרה, עבור מי שנלחץ עדיין מאירוח, אספתי כמה טיפים שיעזרו לכם לארח בקלי קלות ולהרגיש עדיין מלאי כוח.

 

 

מוכנים? קבלו 10 טיפים למארח המתחיל:

  • 1. בחרו באנשים שכיף לכם להיות איתם, הם אלו שמוסיפים את התיבול האמיתי לאוכל.
    2. הכינו מראש את סגנון התפריט: חלבי, בשרי, צמחוני, נשנושים, על האש וכו'.
    התחילו מתפריט שאתם בטוחים בו - גם חביתת ירק שמוגשת עם ירקות חתוכים עם גבינות וזיתים יכולה להיות חלק מאירוח מדהים.
    3. עבדו עם רשימות: רשימת קניות, רשימת מאכלים, רשימת כלים שצריך. זה יעזור לכם לעשות סדר, בעיקר בהתחלה. אני עד היום נעזרת ברשימות כדי לא לגלות בסוף הערב ששכחתי להוציא מאכל כלשהו. מניסיון, זה מבאס ממש.
    4. חלקו את העבודה בין בני הבית ואפילו בין המוזמנים. אירוח טוב משאיר כוח למארחת ליהנות מהעשייה שלפני וגורם לכולם להרגיש שהם חלק מההנאה.
    5. סדרו לכם את ההכנות לפי הלו"ז הצפוף שלכם, אני מתחילה בימים שלפני, עם הסלטים שאפשר להכין מראש או עם המרינדות, ומקצרת לי את זמן העבודה באותו יום.
    6. השתמשו בכלים חד פעמיים: גם לאפייה וגם להגשה - יש היום כלים מדהימים.
    7. בזמן העבודה השאירו לכם זמן גם לסדר בין לבין: אני מכינה כמה תבשילים, עוצרת, שוטפת כלים, מארגנת מטבח וממשיכה כאילו דף חדש.
    8. תוציאו מהראש את הקול שאומר: "זה לא יספיק". זה תמיד מספיק ונשאר עוד לגדוד לפחות.
    9. שימו ברקע מוזיקה טובה שמשמחת אתכם – רצוי בפול ווליום, אצלנו הקטנה משמשת בתפקיד הדיג'יי.
    1. 10. אל תשטפו את הרצפה לכבוד האורחים, העבירו מגבון רצפה. הריח יהיה אדיר והרצפה נקייה ולא בזבזתם ים של כוח (אפשר לתת לילדים לעשות את זה). בינינו, בלי לספר לכולם, הטיפ הזה עובד גם אחרי האירוח (אותו כנ"ל לאבק מהמדף שרואים רגע לפני שכולם מגיעים. מגבונים, סוד הקסם).

 

 

    ****טיפ סודי: אם אתם בבית עם נוף, אל תשקיעו בעיצוב, הזמינו את האורחים לקראת שקיעה, היא כבר תעשה עבורכם את העבודה.

 

 

לסיכום: אירוח עושים באהבה או לא עושים בכלל, עשו זאת בנחת. אל תנסו לרצות אף אחד בדרך או לחקות אירוח מהטלוויזיה, התיבול האמיתי הוא האנשים והאווירה שתיצרו ולאו דווקא המטעמים. אחרי שתעברו את טבילת האש הראשונה, תשכללו את הטכניקה ותרגישו בטחון, אני בטוחה שתמצאו עוד שיטות שמקצרות ומייעלות את זמן העבודה ומורידות מתח מיותר שמנע מכם את החוויה הנפלאה הזו בעבר.