פירושקי טבעוני במילוי תפוחי אדמה

הכיסונים הממולאים המשגעים מהמטבח הרוסי במהדורה טבעונית! אולגה טוכשר מכינה לנו פירושקי, כדי שגם הטבעונים יוכלו לחגוג את החג עם תועפות של שמן. מה, להם לא מגיע?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מצרכים ל־20-15 יחידות:

למלית:

1 ק"ג תפוחי אדמה קלופים וחתוכים לקוביות

3 כפות שמן

2-1 בצלים, קצוצים

1 צרור שמיר, קצוץ (אופציונלי)

מלח ופלפל לפי הטעם

שמן לטיגון חצי עמוק

סנו סושי – רב מגבת ג'מבו

לבצק:

500 גרם קמח

2 כפיות שמרים יבשים

1 כף סוכר

300 מ"ל או 1/4 1 כוסות מי בישול תפוחי אדמה פושרים או מים פושרים

50 מ"ל או 1/4 כוס שמן פחות כף

1 כפית מלח

להגשה:

ממרח סויה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אופן ההכנה:

  1. מכינים את המלית: מבשלים את תפוחי האדמה בכמות גדולה של מים כ־25 דקות או עד שהם מתרככים. שומרים בצד 300 מ"ל ממי הבישול, מצננים אותם לטמפרטורת החדר, מסננים את היתר ומועכים את תפוחי האדמה לפירה חלק בלי גושים. שומרים מכוסה בצד.
  2. בינתיים מכינים את הבצק: שמים בקערת מיקסר עם וו הלישה את כל מרכיבי הבצק, למעט המלח, ולשים כ־8 דקות עד שמתקבל בצק רך ולא דביק מדי. מוסיפים את המלח ולשים עוד דקה. מעבירים את הבצק לקערה משומנת ומתפיחים במקום חמים כשעה או עד להכפלת הנפח.
  3. ממשיכים עם המלית: מחממים את השמן במחבת גדולה ומטגנים את הבצל תוך כדי ערבוב עד להזהבה יפה. מוסיפים את הבצל עם השמן לסיר עם הפירה, מתבלים במלח ובפלפל לפי הטעם ומערבבים היטב. שומרים מכוסה עד להכנת הפירושקי.
  4. משמנים קלות את משטח העבודה (חשוב לשמן ולא לקמח, כי קמח נשרף בטיגון). לשים את הבצק להוצאת האוויר ומרדדים אותו לעלה גדול בעובי כ־1/2 ס"מ. קורצים עיגולים בעזרת קורצן גדול. שומרים את שאריות הבצק לסבב הבא.
  5. מחממים שמן לטיגון חצי עמוק.
  6. מעצבים את הפירושקי: שמים במרכז עיגול כף נדיבה מהמלית. סוגרים את הבצק מעל המלית לצורת חצי עיגול וצובטים את הקצוות. הופכים את חצי העיגול עם התפר כלפי מטה, מטשטשים אותו עד כמה שניתן ומעצבים בין הידיים לצורה אובלית.
  7. מטגנים את הפירושקי בסיר עם מכסה עד שהם משחימים, הופכים לצד שני וממשיכים לטגן שוב עד להשחמה יפה. מעבירים לצלחת מרופדת סנו סושי - רב מגבת ג’מבו.
  8. מגישים את הפירושקי לצד ממרח סויה.