טיפים לחופשה משפחתית מוצלחת

איך יוצאים לחופשה עם הילדים בלי לאבד את השפיות ומצליחים גם ליהנות תוך כדי? הכנתי לכם מדריך מפורט, מניסיון אישי

 

 

כל הזמן אני שומעת שחופשה משפחתית היא סוג של פיקציה, כי אי אפשר להיות בחופשה כשצריך עדיין "לרדוף" אחרי הילדים. נכון, זה סוג אחר מחופשה זוגית, אך ממרומי הניסיון שלנו, הכל אפשרי, בכל גיל.

מאז שנולדה הבכורה נסענו בכל שעה ולכל יעד, כולל טיולי ג'יפים ולינה באוהלים, שזו אגב סוג החופשה המועדפת על הבנות שלנו עד היום. הן אפילו למדו לבנות את האוהל לבד, כך שבחופשה האחרונה, אנחנו ההורים נחנו, בזמן שהאוהל קם על רגליו.

 

 

בשנתיים האחרונות אפילו הרחקנו בטיסות ליעדים שונים. הפולניה החבויה שבי מזכירה שיש לחץ לפני כל נסיעה כזו, אך התארגנות מראש יכולה לעזור ולהקל, וזה מתחיל בפרטים הקטנים.

אריזה:

  • הכינו מראש רשימה מאורגנת, למדו את הילדים לארוז ולהכין לעצמם את המשחק האהוב והבגדים הנוחים, ככה תחסכו מריבות מיותרות בחופש על "מה ללבוש".
  • ארזו תיק "תרופות" שמאפשר התנהלות נוחה וקלה בכל צרה הכי קטנה, הנה הצצה לתיק הקבוע שלנו: אקמול, לבנדר לאוזניים, טיפות אף, פניסטיל, תכשיר נגד יתושים (מומלץ עם תוספת אלוורה – בעיקר בקיץ, אף פעם אי אפשר לדעת מה מכין לנו האזור) וטבליות מציצה לגרון.
  • הכי חשוב - ארזו מגבונים שיאפשרו ניקיון מהיר בשטח – מניסיון זה מציל ממש, בעיקר כשיש ילדים. הידעתם? מגבון טוב יציל אתכם מרוב הכתמים על הבגדים, שולפים מהתיק, מיד מעבירים על הכתם ומכניסים אחר כך לכביסה.

אפרופו כביסה: אם הנסיעה ארוכה, אני ממליצה לקחת מעט אבקת כביסה ומסיר כתמים "נייד". הרי אנחנו יודעים שמרפי נמצא בכל מקום. בכל מקום תמצאו איזה כיור להשרות את הבגד המוכתם. במקום לשלם על כביסה בחו"ל, תשמרו את הכסף לעוד גלידה שתשאיר זיכרונות מתוקים.

עוד טיפ חינמי ממש, מניסיון: תבדקו לפני הנסיעה שמלאי אבקת הכביסה והמרכך בבית מספיקים לערימות הכביסה שמגיעות אחרי החופש. בכל זאת חוזרים לשגרה מאוד מהר והערימות נערמות מעצמן.

נכון שאת כל אלו יש בנמצא כמעט בכל מקום, אבל אני מעדיפה להביא את המוכר מהבית ולהיות מוכנה לכל תרחיש (פולניה, כבר אמרנו?). כמובן שבכל הקשור לתרופות, אנחנו דואגים גם לביטוח רפואי שיכסה, לא עלינו, הכל מהכל. בכל זאת זה לא טיול אחרי צבא ויש לנו אחריות אחרת.

 

 

"הכה את המומחה" - אספו מידע על המסלול, המלון, האיזור, אטרקציות מומלצות, התייעצו עם עוד משפחות שהיו במקום ועוד. כשטסנו לאיטליה כבר הכנסתי את כל היעדים לג'יפיאס, זה הפחית לחץ, לפחות אצלי, ובעיקר שירת אותנו נהדר.

ישנם עוד שני מוטיבים שמובילים אותנו עד היום, והם האחראים העיקריים לאושר של כולנו בחופשה: זרימה ואיזון. אתחיל בזרימה - הרי אנחנו מכירים את הנפשות הפועלות, אז רצוי לכוון בכל יום בטיול לפחות למשהו אחד שכל אחד אוהב. אפשר ורצוי לבחור לפני היציאה אטרקציה מועדפת ובגיל בוגר יותר אפילו לעשות ביחד תיאום ציפיות. בעיקר רצוי להבין שאנחנו יוצאים לחופשה מסוג אחר, שזורמים בה יותר.

לגבי האיזון - כשהילדים גדלים, אפשר ורצוי אפילו לוותר על ארוחת בוקר במלון ולקום יקיצה טבעית, אפשר לשלב ימי טיול ארוכים בימי רביצה רגועים יותר ואפילו למצוא רגע לשנ"צ. אפשר גם להכניס איזה אימון בחדר כושר לאזן את הזלילה שמאפיינת חופשה. לאחרונה בילינו בפאפוס ונהנינו מזמן איכות של משחקי "ארץ-עיר", בזכות הזרימה ובעיקר בזכות זה שלא היה ווייפיי בחדרים (זה התגלה כיתרון לכולנו).

 

 

לסיכום, עשו מעין "הכן נפשך לחופשה": הבינו מראש שזה נראה אחרת, שלבו את הילדים בתכנון, צאו מוכנים עד כמה שאפשר, עשו תיאום ציפיות למנוע וויכוחים ומריבות מיותרים באמצע החופש ובעיקר צאו לטבע. בכלל צאו ביחד לכל מקום שאפשר, כי זה בריא וחשוב לכולם. מקסימום אחר כך תברחו לכם לאיזה 24 שעות של "תדלוק" זוגי, כמו שאנחנו עושים לפעמים.