זמן להגשים חלום

החלום שלי היה לנסוע לזנזיבר, לשכב על החול הלבן, לשתות קוקטייל בשקיעה מול הים, לקרוא ספר טוב ובעיקר ליהנות מחופשה רומנטית כמו בסרטים. המציאות הוסיפה לי 3 בעל, 3 ילדים והמון ספריי נגד יתושים

חופשה משפחתית היא זמן מדהים לבלות עם המשפחה. בניגוד לחגים, שם הזמן מחולק לערב חג, חול המועד, איסרו חג וצום ויוצא שרוב הזמן אתה בעצם מבלה עם המשפחה המורחבת מארוחה לארוחה, חופשה היא זמן איכות אינסופי אחד בתחת של השני במעטפת שיווקית משומנת בשם "חופשה משפחתית."

 

החלום שלי היה לנסוע לזנזיבר, לשכב על החול הלבן, לשתות קוקטייל בשקיעה מול הים, לקרוא ספר טוב ובעיקר ליהנות מחופשה רומנטית כמו בסרטים. ברגע האמת, כשהיה צריך לסמן את מספר הטסים, הוספתי לחלום גם בעל ושלושה ילדים.

 

כשהודעתי לכולם שהשנה טסים לזנזיבר, הילדים קצת היו המומים ובעלי שיחיה מיד אמר להם "זה החלום של אמא".... הילדים שאלו "מה יש לעשות באפריקה?" ובעלי ענה "להגשים חלום". חבר טוב שלי נוהג לומר "גם סיוט זה חלום" אבל את זה לא סיפרנו לילדים.

 

אז יש כרטיסי טיסה, יש מלון, מסתבר שנשאר רק לעשות מלא חיסונים, לבלוע שבוע לפני ושבוע אחרי "מלרון", לקנות מלאי ספריי נגד יתושים, צמידים נגד יתושים, משחה נגד יתושים (או כמו שאמר אחד הנוסעים בטיסה, שראה אותי עם כל הציוד, "שיעקוץ אותי כבר יתוש ואני אמות ממלריה, עדיף מאשר כל ההשקעה הזאת".) ועוד משימה ממש קטנה של לארוז בגדים לשבעה ימים, לחמישה אנשים, ויאללה - מגשימים חלום.

 

בעלי גדל בילדותו בגאנה שבאפריקה, ואמר שזנזיבר מאד יפה בתמונות. אני נוטה להסכים איתו. השוק הראשוני מתקבל מיד בנחיתה. הרבה נשימות, נשיפות, דולרים בודדים, אין סוף סבלנות, האקונה מטטה (הגרסא האפריקאית ל"הכל בסדר"), ג'מבו ג'מבו (שלום שלום), חיוך ועוברים להלם השני, הדרך לגן העדן - למלון.

 

העוני שאי אפשר לתאר במילים, החושך האין סופי, הילדים הקטנים שרצים בצד הכביש יחפים, הכל מכניס אותך לפרופורציה. או כמו שהבן שלי אומר "דווקא נראה שהם נהנים". נהנים לשבת בחושך כולם יחד ולצפות בטלוויזיה קטנה באמצע שום מקום, לשחק כדורגל עם קוקוס עטוף בסחבות וללכת קילומטרים ברגל, שמחים וטובי לב, מנופפים לשלום לתיירים ההמומים במונית. 

 

שער ברזל ענק עם שומרים חמושים בישר שהגענו ליעד.

 

המלון מדהים. מדי פעם החשמל קופץ ואז מיד נכנס לתמונה גנרטור, האינטרנט עובד מעולה, על דאודורנט לא למדו כאן בשיעורי היגיינה, אבל החיוך והאדיבות של העובדים מפצה על הריח, ומי אני בכלל שאתלונן, כל המשפחה שלי בניחוח ספרי נגד יתושים.

 

הילדים יודעים שיש מסדר ריסוס ספריי לגוף בבוקר ובערב, ויש מסדר ריסוס לחדר כל פעם שנכנס מעופף לא מזוהה (יש שם כאלה בשפע) ויש מסדר כדורים. הם, מה שנקרא, זורמים.

 

חופשה משפחתית, זמן מעולה להגשים חלום.

 

 

צמידים נגד יתושים זה שיא האופנה