הגיע הזמן לשינוי

תקופת החגים היא הזמן המושלם לשינוי והתחדשות. גם הבית שלי עובר בכל פעם מתיחת פנים שמרעננת אותו ומשמחת את כל בני הבית

השבוע קפצתי מאושר כאשר נתקלתי במשפט אדיר מתוך הספר "האחרות": "בית לא צריך שיחזיקו אותו" כי הרי זה בדיוק המוטו שלי כבר המון שנים, מאז שהחכמתי בעניין ויצאתי מעבדות לחירות. בית נועד לשרת אותנו ולא אנחנו אותו. ברור שכיף לחיות בבית נקי וגם רצוי שיהיה מסודר כי זה עושה שקט בנשמה, אבל העניין הוא פרופורציות ומינונים וזו לא בושה למצוא קיצורים שמקלים על החיים.

כל זה משתנה בעונת החגים. עבורי זה הסימן "לחשב מסלול מחדש". יש אנשים שעושים חשבון נפש עם עצמם, אני עושה זאת גם עם הבית.

הכיצד? ראשית נתחיל בפינוי למען הסביבה. אני מנצלת את חופשות החגים לנפות מהארונות בבית את כל מה שלא נלבש בעונה הקודמת, אתכל המשחקים שכבר לא בשימוש ואת כל הכלים שמחכים לשימוש. הכל נערם בשקיות אשפה חזקות וענקיות ועובר לתרומה. כך יוצא שאני מרוויחה כפול: מתפנה לי מקום בבית ולמישהו מתמלא המקום בלב.

 

 

בין לבין, אני מקפידה להעביר מגבון לניקוי המדפים. השוס שלי ליצירת אווירה של התחדשות: אני מרססת מבשם בניחוח כביסה בארונות הבגדים והכל חדש כבמטה קסם. נסו ותראו.

בשלב הבא, אני עוברת לתותחים הכבדים. שינויים הם הדבר האהוב עליי בבית, לכן כמעט הכל אצלנו מודולרי וניתן לתזוזה. הבנות כבר יודעות שהחגים מביאים אתם את רוח השינוי בבית ומחכות לזה. מאז שהן קטנות זה עובד ככה והכי מדהים אותי לגלות כמה זה משפיע עליהן. הגילוי המחודש שיש להן עם כל פינה, משמח ומרענן. פתאום השהייה בפינת המשחקים מתארכת ויש הנאה חדשה מכל דבר, אפילו שהוא קיים כבר שנים בבית. שינוי מיקום הרהיטים מרגיש כאילו הגענו לבית חדש ואחר.

 

אפילו הסלון מודולרי, יש לו סידור קיץ וסידור חורף:

 

המדפים ושאר הרהיטים מתנקים ומתחדשים בקלות ובמהירות בשיטת "רסס ונגב", והתוצאות משמחות ומבריקות, בלי לקרצף ולהתאמץ. גם את כל כיורי הנירוסטה האהובים עליי ורהיטים משולבי פלדה בבית אני מרססת עם תרסיס שמבריק אותם כאילו נקנו עכשיו והוא כמובן גם מגן עליהם.

 

"ה- מדף" שהוא בית המקדש הפרטי שלי במטבח:

 

היתרונות הנוסף שיש בחידוש הבית, בשיטת הסידור מחדש, הם שנמצאות כל האבדות בדרך וגם שזו הזדמנות להגיע לנקות פינות שלא הגענו אליהן כבר זמן מה. גם כאן מגבוני הרצפה, חבריי הטובים, עושים את העבודה בקלות, ביעילות ובמהירות והכי חשוב משאירים ניחוחות של התחדשות.

ואם כבר התחדשות וריחות טובים, זה בדיוק הזמן שאני אוהבת לפזר מקלות בישום נעימים או לרסס מבשמים שנותני אווירה של ניקיון ושמחה בלב.

זהו! בזמן שקראתם, הבית שלנו מוכן לחגים ולאירוח, הלב שמח ושמתם לב שלא נגעתי במגב ובמים? הכל מהיר והכי חשוב שכל ילד וילדה יכולים לעזור במטלות האלו בבטחה ובהנאה וכולם מרוויחים ונטענים מהאנרגיה החדשה. כל שנותר לי הוא לאחל שתבוא על כולנו שנת התחדשות מלאה בפרופורציות ובעיקר עם שפע שמחות בלב.