האסלות של היום הן לא האסלות של פעם

הדור של היום הוא דור מפונק. היום כבר יש חומרי ניקוי אסלה עם ריח נעים בלי אדים שעושים צורב בעיניים, איפה זה היה בזמננו?!

 

 

אני מבקש לפצוח בווידוי. ובכן, עד גיל עשרים לא ניקיתי אסלה.

יותר מזה, אפילו לא עלה בדעתי שאסלות צריך לנקות. הייתי משוכנע שאיכשהו הן מתנקות מאליהן.
ושלא נטעה, לא גדלתי בבית סטרילי א-לה בית מרקחת. נהפוך הוא לגמרי, גדלתי לתפארת יחסית, בבית עם אבא ואימא וחמישה בבונים זכרים, כשאני השני בתור. ומעולם, אבל מעולם, ידי לא לפתה ידית של מקל בית שימוש.

אני מודה שכעת הוקל לי מעט כשסיפרתי לכם. בכל זאת סחבתי את הסוד הזה קרוב לחמישים שנה או ליתר דיוק שלושים ואחת שנה, ומעשה שהיה כך היה:

עלם יפה תואר הייתי כשעמדתי בגאון תחת החופה, משתאה מהדבר המושלם הזה שאוטוטו תושיט לי אצבע מורה כדי שאענוד לה טבעת ואקשור את חיי בחייה ונצעד שלובי זרוע לעבר השקיעה. לפחות זה היה התכנון.

פחות או יותר למחרת, איך שאני ניעור משנת היופי שלי, אני קולט דמות חשודה חולפת על פניי עם קליפס גבוה בשיער. אוחזת בידה האחת דלי ובידה השנייה ענודת טבעת שאני מכיר, נטלה החשודה במקל ספונג'ה, מה שישר עורר אצלי את החשד שמדובר במישהי מוכרת.

התיישבתי באחת על המיטה, פולה את קורי השינה מהעיניים. "בוקר טוב נסיך יפה שלי", אמרה החשודה, "תתעורר, תתארגן וגש בבקשה לעשות את השירותים". אני מודה שבאותו רגע רציתי לסמס לאמא שתיקח אותי מפה, אבל נזכרתי שאז עוד לא היו מכשירים סלולריים. החלטתי להתעשת ולדבר עם החשודה בהיגיון. נזכרתי שראיתי פעם בטלוויזיה שצריך לדבר בהיגיון עם טרוריסטים שמחזיקים בני ערובה.

"איזה קטעים", אמרתי לה, "חשבתי ששמעתי אותך אומרת "לעשות את השירותים". חה חה חה בדרנית, חה חה, בטח התכוונת "לנקות את השירותים" שזה אחד המשפטים ההזויים ששמעתי בחיים."
ראיתי שהקליפס נע באי נוחות על הקודקוד היפה שלה, אז הבנתי שאני בכיוון הנכון והמשכתי.
"תביני", הסברתי עם הידיים, ועשיתי תנועה של מערבולת, "אסלות זה דבר נקי, אולי אפילו סטרילי. הרי כל הזמן מים עוברים שם מהניאגרה ושוטפים את הדברים ששחררנו." (אז עוד התביישתי להגיד קקי-פיפי).

האמת שמאותו רגע היטשטש לי מעט הזיכרון ורצף האירועים לוקה בחוסר היגיון, כי בתמונה הבאה שעולה בזיכרוני אני רוכן על ברכיי מעל פיר אימתני של אסלה, עיניי דומעות מצער וקצת כימיקלים, מתיז חומר רדיואקטיבי מסביב, ובידיים עטויות כפפות אני בוכה ומשפשף פנים וחוץ כאילו החיים שלי תלויים בכך.

אתם מבינים, הדור של היום הוא דור מפונק, בחייכם. היום יש חומרי ניקוי אסלה עם ריח נעים ובלי אדים שעושים צורב בעיניים. איפה זה היה בזמננו?! תבקש מהם לנקות אסלה ישר יתקשרו לרווחה. בזמננו זה היה כבוד לנקות אסלה. באהבה ניקינו, ברור. אין מה להגיד, זה דור אחר.

אז, כמה מגיע לכם על הפגישה?