אל תצאו מהכלים

הסיבה העיקרית בגללה אני אוהבת לשטוף כלים היא שזה זמן איכות שלי עם עצמי. כאן נחשבות המחשבות הכי טובות שלי ונהגים הרעיונות הכי מוצלחים ויצירתיים שלי. איך "תוקפים" את הערימה? זאת השיטה שלי

 

 

מי לא מכיר את התמונה הזו אצלו במטבח, בסוף סשן של בישולים או אירוח או אפילו סתם יום שבו הילדים זרקו כל כוס אחרי שלקחו שלוק אחד?! לאחרונה, משיחות נפש עם חברות כנות ומציאותיות, גילינו שאצל כולנו נערמות ערימות של כלים בגדלים שונים, כמו ערימות הזבל או הכביסות, לפחות פעם אחת ביום. בטח כשמדובר בבית מלא בילדים והרי ילדים זה שמחה, ומזלנו שגם היא מגיעה בערימות.

אותי ערימת הכלים הזו לא מבהילה, אני אוהבת את החלק הזה בכל אירוח ואפילו כשאני מתארחת. כן, יש מצב שזה מצריך בדיקה, אבל, אני ממש נהנית מלשטוף כלים. אני אלופה ב"לתקתק" את הערימות האלה כך שיעמדו כמו חיילים ערוכים ונקיים למסדר המפקד. אני מודה שזה החלק שאני לא חולקת עם אף אחד. האורחים יכולים לעזור בבישולים, בהגשה, בפינוי, בניקיון הרצפה. הכל, עד הכיור שלי, ויעידו על כך כל מכריי.

איך זה קרה? אני מבטיחה שזה לא רק קשור בנוף המדהים שנשקף מהכיור שלי, כי אני גם מתגנבת למטבח של אנשים שאני מתארחת אצלם, בסיום הארוחה, בכדי לשטוף את הכלים גם אצלם.

 

 

אני חוזרת ומכריזה כל הזמן שאני מוכנה לדיל בו אני אשטוף ערימות של כלים אם מישהו יחליף אותי בקיפול ערימות הכביסה, למשל. בכלל אולי כדאי לחזור לקומונות כאלה שכל אחד עושה משהו שהוא טוב בו.

טוב, נחזור למציאות. הסיבה העיקרית בגללה אני אוהבת לשטוף כלים היא שזה זמן איכות שלי עם עצמי. כן, מה ששמעתם. כאן נחשבות המחשבות הכי טובות שלי ונהגים הרעיונות הכי מוצלחים ויצירתיים שלי. יש משהו בשילוב של המים, הנוף וגם הסדר בתוך כל הבלגן בכיור שעוזר לי לעשות את הסדר הזה בראש. גם העמידה הזו אחרי האוכל יש בה קצת אוויר לנשימה.

איך "תוקפים" את הערימה? גם בבלגן הכי גדול בכיור ובמטבח, אני דואגת לעשות סדר. אחד הטריקים שלי באירוח עם המון כלים, הוא לסיים קודם עם הכלים הגדולים בהם השתמשנו תוך כדי הבישולים, ככה הכיור נשאר פנוי לכלים שיורדים מהשולחן. מה שיכול להיכנס למדיח, נכנס, זה הולך ממש כמו לגו. לדעתי המדיח שלי מופתע בכל פעם מהכמות שהוא מכיל. כמובן שאני מקפידה להוריד שאריות מזון שיהיה ניקיון יותר קל ויעיל.

ואז מגיע החלק שאני אוהבת לנקות בעצמי: הכלים הגדולים יותר שמתפנים מהאוכל (סירים, קערות סלטים וכו'). אני מודה שלפעמים אני כבר "בשוונג" וחוטאת גם בשטיפת הכלים הקטנים ואז המדיח נשאר ריק ושומם. מה צריך? סבון כלים טוב עם ספוגית שעושה את העבודה מספיקים לגמרי. אם זה תוך כדי הבישולים אז מוזיקה טובה תגרום לכם להפליג רחוק. כמו כל דבר בחיים, הכל עניין של נקודת מבט: תשטפו את הכלים בחדווה, עם נשימה, בהודיה על השפע שיש שמאפשר לכם להתמודד עם כלים שהיו מלאים באוכל. אני, למשל, מאחלת לי עוד שפע ערימות של כלים מלוכלכים (טוב, גם כביסות וזבל).

ולסיום, טיפ מנצח לשוטף המתחיל: בסירים עם לכלוך "כבד", נדבק או שרוף, אני שמה טבליה של מדיח עם מים ומשאירה לנוח, אפילו ללילה. יום אחרי, ניגוב עדין עם הספוג והשאריות יורדות כלא היו.

 

ערוכים ומוכנים למסדר המפקד