איך לבשל עם הילדים בלי לצאת מהכלים?

זמן איכות משפחתי הוא הדבר שאנחנו הכי דוגלים בו, אבל אם אתם רוצים להכניס את הילדים למטבח ולהוציא מטעמים ומטבח נקי, יש כמה דברים שתצטרכו להקפיד עליהם. אל תדאגו, אין משימה בלתי אפשרית עבורנו.

 

לבשל עם הילדים נשמע כמו אתגר לא קטן. רק המחשבה על הכלים, הלכלוך והבלגן שיישארו אחרי הבישולים או האפייה, גורמת לנו לוותר על הרעיון עוד לפני שהתחלנו וחבל. בישול או אפייה יכולים להפוך ברגע לחוויה משפחתית מהנה. איך עושים את זה? בעזרת פתרונות יצירתיים שיעשו לכם סדר תוך כדי הבישול עם הילדים.
בחרו את המקום הנכון
איפה המקום הכי טוב לבשל במטבח שלכם? על השיש? או אולי על האי או השולחן? בחרו את הנקודה שתהיה הכי נוחה עבורכם ועבור הילדים, כדי שהם יזוזו ממנה כמה שפחות ותוכלו לרכז בה את כל המצרכים. הסבירו לילדים שבמיקום הזה ואך ורק בו, אפשר להתפרע. ככה תמנעו מהם לשוטט במטבח עם ידיים מלוכלכות וזה יקל עליכם ועליהם אחר כך בניקיונות.
כסו את משטח העבודה
בעזרת נייר אפייה רב פעמי או רדיד אלומיניום של סנו סושי רפדו את האזור הנבחר. למה זה טוב? אחרי ההתעסקות עם הקמח, השוקולד או הרטבים, תוכלו לקפל בקלות את הנייר ולזרוק הכל לפח, כאילו לא אירע כאן דבר.
הכינו הכל מראש
מהכלים, דרך המרכיבים ועד עותק או שניים של המתכון הנבחר – כדאי לדאוג שהכל יהיה על השולחן או השיש בהישג יד. לפני שמתחילים, תעברו על הכל יחד עם הילדים כדי שהם ידעו מראש מה בתכנית ומה התוצאות הצפויות. הקצו משימות לכל ילד בהתאם לגילו ונסו לעבוד בשיטת הפס הנע: נותנים לכל ילד פוקוס במשימה שלו ועוברים לילד הבא.
זרקו פסולת מיד לפח
מקמו פח זבל באזור הבישולים, ותדאגו שתהיה בו שקית אשפה אקסטרה איכותית וחזקה עם שרוך נוח לקשירה ואחיזה. כל אריזה שהילדים פותחים, כל שקית שאין בה שימוש – מיד תלך לפח. ככה תוכלו לשמור על אזור העבודה נקי ומסודר ולא תצטרכו להתעסק עם לאסוף את כל האשפה אחרי שהם יסיימו.
נקו תוך כדי עבודה
הרוטב השפריץ על הקיר? נגבו מיד. נשפכו מים על השולחן? לא להשאיר לסוף. ברגע, כל אזור הבישולים עלול להפוך לדביק, ולפני שתשימו לב, תניחו קערה נקיה על משטח מטונף. השתמשו בספוג הפלא אקסטרה, הוא מעולה לניקוי כתמים קשים ועקשניים במיוחד. אתם יכולים למנות את אחד הילדים שיהיה אחראי הניקיון ולהעניק לו בטקס חגיגי את הספוג.
סיימו עם סידור וניגוב
למדו את הילדים שניקיון הוא חלק בלתי נפרד מהאפייה והבישולים. והוא גם מעביר את הזמן עד שהעוגה תהיה מוכנה... בדיוק כמו בהתחלה, חלקו להם משימות ניקיון: אחד יחזיר את המצרכים למקרר, אחד יפנה את הכלים לכיור, אחד יפנה את הכלים למדיח וישתמש במלח למדיח כלים לניקוי מושלם, ואחד יצא לזרוק את שקית הזבל. ציידו כל אחד מהם במטליות לחות לניקוי כללי, שימו מוזיקה ברקע והפכו גם את החלק של הניקיון לפעילות כיפית ואפילו מצחיקה.
זהו, רק נשאר ליהנות מהתבשילים או המאפים שהכנתם. על ניקיון הצלחתם לשמור, עכשיו רק מקווים שיצא לכם גם טעים!