תחקיר המלונות הלחיץ אתכם? יש פתרון לחיידקים שבבתי המלון

אל תתנו לכתבות המאיימות לגרום לכם לבטל את החופשה הקרובה. בפעם הבאה שאתם מגיעים למלון, הצטיידו במגבוני חיטוי ותראו איך הבעיה נפתרת בשנייה

מדאיג, ולא בפעם הראשונה: תחקיר "מבחן הניקיון" שפורסם במהדורה המרכזית של "חדשות 12" אינו התחקיר העיתונאי הראשון שחושף כיצד בתי המלון היוקרתיים בארץ ובעולם מתרשלים בהחלפת מגבות ומצעים, ולא פעם אפילו מפקירים את אסלת השירותים.

כ-16 מלונות שונים מירושלים, תל אביב, ים המלח ואילת השתתפו בסדרת הכתבות החדשה שביקשה לבדוק האם בתי המלון בני שלושה עד חמישה כוכבים אכן מקפידים להחליף את המגבות, המצעים והציפיות, לנקות בין אורח אחד לשני ולחטא היטב את אסלת השירותים.

תחקירנית החדשות נעזרה בספריי בעל חומר נסתר שניתן לראותו בעזרת תאורת אולטרא-סגול בלבד. היא ריססה את הכיתוב "מבחן הניקיון" על המגבות, המצעים ואסלת השירותים, כשלמחרת היא והצוות שכרו שוב את אותו החדר בדיוק, כדי לבדוק האם יימצא זכר לכיתוב הנסתר מהעין.

מה שקרה אחר כך הצליח להטריד גם את התחקירנית: אחוז גבוה מבתי המלון הפופולריים בישראל לא הקפיד לספק מגבות חדשות, להחליף את הסדינים והציפיות, וברוב בתי המלון אפילו לא ניקו את האסלה! התוצאות המדאיגות חשפו אמת מרה לפיה גם המלונות היקרים ביותר בארץ, מלונות שהם סמל לפינוק, הוד ופאר, מתרשים מבחינה היגיינית, עד כדי סיכון האורחים שלהם.

למרבה הצער, אין זו הפעם הראשונה שנחשפת המציאות העגומה של תנאי הניקיון בבתי המלון – עוד ב-2016 חשף אתר תיירות בינלאומי בשם TravelMath שבחדרי מלון ברחבי העולם קיים ריכוז של יותר חיידקים מאשר בבתי ספר ומטוסים, עם דגש מיוחד למקומות אסטרטגיים כמו דלפק האמבטיה, שולחן הכתיבה, מכשיר הטלפון ושלט הטלוויזיה. מפחיד לדמיין שבנוסף לכל אלו, גם אסלת השירותים תישאר מלוכלכת, מאחר שהאסלה היא מהמשטחים המזוהמים ביותר בחדר השירותים והאמבטיה, ומספיקה כמות מזערית של תוצרי מעיים כדי להביא לצמיחתם של מיליוני חיידקים על גבי המשטח.

מחקר מדאיג נוסף נעשה על ידי האגודה האמריקנית למיקרוביולוגיה, שמצאה שבחדרי המלון שורצים נגיפים, פטריות, חיידקים ופרזיטים. נגעלתם? אל תדאגו, לא מדובר פה בסכנת חיים, אבל אנשים רגישים ובעלי מערכת חיסונית נמוכה בהחלט עשויים לסבול מהתקפי אלרגיה, גירוד ובעיות בעיכול. לא בדיוק הרעיון שלנו לחופשה.

החדשות הטובות? לפני שמתיישבים – מחטאים. אין שום סיבה שתמתינו לתחקיר החדשותי הבא או שתשימו מבטחכם בחדרנית. בפעם הבאה שאתם נכנסים לחדר המלון, הצטיידו במגבוני סנובון לניקוי וחיטוי האסלה, והעבירו אותם על כל האזורים הבעייתיים בחדר המלון שלכם – בין אם מדובר באסלה, מכשיר הטלפון, דלפק האמבטיה, שלט הטלוויזיה ומתגי החשמל. המגבונים האנטי-בקטריאליים של סנובון מצטיינים בכושר חיטוי של 99.9% מהחיידקים. ויש אחד שלהם על המשטחים הבעייתיים ישמור עליכם בריאים בזמן החופשה. לבריאות!