שמירה על ההיגיינה – חמישה טיפים פשוטים ויעילים

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לשמירה על אורח חיים בריא. רבים מקפידים על תזונה מאוזנת,  המודעות לחשיבותה של פעילות ספורטיבית עולה ואנשים מחפשים תדיר נוסחאות לשיפור הבריאות ואיכות החיים. בין הנוסחאות הרבות לשמירה על הבריאות יש גורם אחד הקשור ישירות לתחלואה והוא פשוט – שמירה על הגיינה והימנעות מחשיפה לחיידקים נושאי מחלות. 

החיידק הוא יצור חד תאי אשר יכול להתקיים ולהתרבות בתנאים מסויימים. מרבית החיידקים אוהבים סביבה חמימה ולחה. חיידקים אינם זקוקים לנשא כדי להתרבות והם יכולים להתקיים ולהתפתח על משטחים שונים בבית כמו שיש, כלים סניטריים, מעקות ומתגים. בעולם סוגי חיידקים רבים, לא כולם מסוכנים וגורמי מחלות. חלק מהחיידקים אף חשובים לבריאותינו ולפעילות התקינה של גופינו.

החיידקים גורמי המחלות נקראים חיידקים פתוגניים ומהם חשוב להימנע. חשיפה לחיידק גורם מחלה מעלה את סיכויי התחלואה. אספנו עבורכם חמישה כללים חשובים שיסייעו לשמירה על ההגיינה ועל בריאותכם:

1. שיטפו ידיים – מחקרים רבים הוכיחו לא אחת את הקשר הישיר בין תחלואה לשטיפת ידיים. הקפידו לשטוף ידיים לפני כל ארוחה ולאחר הביקור בשירותים. נגעתם בחפץ המקום ציבורי? שיטפו ידיים.

חשוב מאד לפתח הרגלי שטיפת ידיים מגיל צעיר ולכן חשובה שטיפת ידיים של תינוקות וילדים, הקפידו לחטא ידיים בעזרת ג'ל יעודי במקומות בהם אין מים וסבון.

2. החזיקו בבית שני קרשי חיתוך – החזיקו בבית קרש חיתוך המשמש לבשר טרי, עופות, דגים ומזון שעובר בישול בחום וקרש חיתוך נפרד למזון טרי. בבשר טרי, עופות ודגים סיכון להמצאות חיידקים גורמי מחלות מעיים כדוגמת סלמונלה. חיידקים אלו מושמדים בעת הבישול עקב רגישותם לחום אך עשויים להישאר על קרש החיתוך ולזהם מזון אחר שייחתך על אותו קרש. מסיבה זו מומלץ להפריד את קרש החיתוך המשמש למזון מן החי שטרם בושל ולחטא את קרשי החיתוך אחרי הבישול או על ידי שימוש בחומר המנקה ומחטא או על ידי שטיפה במדיח הכלים בטמפ' גבוהה.

3. הימנעו מזיהום צולב – זיהום צולב הוא מעבר של חיידקים ממזון אחד לשני. זיהום זה נגרם ממגע של מזון עם משטח שנותרו עליו חיידקים כיוון שלא נוקה כהלכה. לאחר הבישול הקפידו לנקות את כל המשטחים במטבח בחומר בעל יכולת חיטוי. מומלץ לבחור חומר המנקה ומשמיד 99.9% מהחיידקים ואפקטיבי כנגד חיידקים אופייניים למזון כדוגמת סלמונלה, ליסטריה ועוד.

4. הקפידו לעקוב אחר ההוראות הכתובות על מוצרי המזון. טמפרטורות מומלצות לאחסון מזון, תאריכי תפוגה והוראות אחסון נועדו למנוע קלקול מזון ולשמור על בריאות הצרכנים. הקפידו לקרוא ולשמור על ההוראות על מנת להימנע מאכילת מזון שהתחיל להתקלקל.

5. הקטינו את הסיכוי להדבקה – הקפידו לאוורר את הבית גם בימי החורף וגם בימים החמים כאשר המזגן פועל, תחלופת אויר בבית תסייע למניעת הדבקה במחלות. נקו את הכלים הסניטריים בחומרי חיטוי והימנעו ממגע ישיר עם אדם חולה.

אז בפעם הבאה שאתם מבשלים או מנקים הקפידו על כללי ההגיינה הפשוטים.  תוכלו להיעזר בסדרה 99.9% של סנו הכוללת מגוון פתרונות חיטוי. המוצרים נבדקו על מגוון רחב של חיידקים, נמצאו יעילים ובטוחים לשימוש ויסייעו לשמירה על ההגיינה בבית.