הניקיונות שחייבים לעשות לקראת מעבר דירה

עוברים דירה? לצד האריזות, התיאום עם המובילים ובחירת הרהיטים חשוב לנקות את הבית החדש ביסודיות עוד לפני פריקת הארגזים, איפה חשוב להתמקד?

 

 

בשעה טובה אתם עוברים דירה. לצד כל המשימות והצדדים המעייפים שיש במעבר לבית חדש, ישנה גם התרגשות והתחלה חדשה ומבטיחה. אז בין כל האריזות והקניות לבית החדש חשוב לתכנן  יום לניקיון יסודי של הדירה אליה אתם עוברים. ניקיון הדירה לפני המעבר מוקדש לניקוי אזורים ומכשירים שלא מנקים אותם כבדרך שגרה, היכן כדאי להתמקד?

חפשו את האזורים הנסתרים

רצוי לתאם ניקיון של הדירה אליה תעברו כאשר היא ריקה, בטרם הגעת המובילים ורצוי אף יום או יומיים לפני יום המעבר. כאשר הדירה ריקה מרהיטים מלאכת הניקיון תהיה יעילה ויסודית יותר ותבטיח שתגיעו לכל פינה בבית ותנקו אותה. התמקדו בניקוי אזורים שלא מנקים בדרך כלל, כמו מעל ארונות המטבח, המקרר ומדפים גבוהים- שם מצטבר אבק רב. גם את הפילטרים של המזגן יש לשטוף ביסודיות תחת הברז, הפילטרים לא רק צוברים אבק רב אלא גם חיידקים שעלולים לצאת אל חלל החדר בכל הפעלה של המזגן.

 

 

ניקוי המטבח מלכלוך קשה

המטבח יכול להיות מאתגר. לרוב, זהו אזור פעיל שעיקר הפעילות בו היא בישול ואוכל ולכן אנו עלולים להיתקל בכתמי שומן קשים לניקוי על הקירות, על ארונות המטבח ומעליהם. התאימו את הניקוי לסוג הארון והחומר ממנו הוא עשוי. ארונות בציפוי יתנקו בקלות בעזרת סבון כלים ומים חמימים, אך אם הכתם הוא על עץ מלא יש להתאים לו חומר ניקוי ייעודי. אם במטבח יש קולט אדים פתחו אותו ונקו את מצבורי השומן בעזרת מסיר שומנים ייעודי לנירוסטה.

 

מנקים את חדר השירותים

את קירות חדר השירותים והאמבטיה מומלץ לנקות ביסודיות עם תמיסת מים וסנו ז'אוול, כמו כן חטאו את הכיורים, האסלה והברזים. את מושב הפלסטיק של האסלה רצוי להחליף או לכל הפחות לפרק ולנקות היטב גם באזור ההברגה.

 

ידיות, מתגים ומתלים

הידיות והמפסקים הם מהחפצים היותר מלוכלכים בבית, אנו נוגעים בהם עם ידיים מלוכלכות ממזון או לאחר ביקור בשירותים ולקראת מעבר לדירה חדשה חשוב לנקות אותם היטב בעזרת ספוג הפלא ובמגבונים לניקוי כללי. אם  מתגי החשמל מלוכלכים מאוד וישנים, ניתן להחליף אותם בקלות ועלותם נמוכה.

 

משטחי השיש

את משטחי השיש חשוב לחטא אך לא פחות חשוב הוא להתאים את חומרי הניקוי לסוג השיש. קרמיקה ננקה באמצעות תמיסה המורכבת מכוס מים, חמי כוס מיץ לימון ורבע כוס חומץ. שיש אבן גיר ננקה עם סבון כלים ומים ואילו שיש גרניט מנקים באמצעות תמיסה המורכבת מרבע כוס אלכוהול (טהור ככל שניתן), כוס מים ו-2 כפות סבון כלים.

 

 

זכרו, שמעבר דירה הוא צעד מרגש והכניסה אליו צריכה להיות באווירה נעימה ונינוחה. ניקיון הדירה הוא שלב ראשון בדרך ליצירת המקום המושלם עבורכם.