7 דברים שסבון כלים יעשה טוב יותר מכל תכשיר אחר

חשבתם שסבון הכלים שנמצא על השיש ליד הכיור טוב רק לשטיפת כלים? תחשבו שוב. החל מהסרת כתמים ועד לשימון צירי דלתות - שימושים מפתיעים לסבון כלים שעובדים נפלא.


בכל בית יש סבון כלים, כולנו משתמשים בו לפחות פעמיים ביום לשטיפת הכלים שהצטברו בכיור. בכתבה הבאה תגלו שסבון הכלים הוא הרבה יותר מחומר לניקוי כלים.

סבון הכלים המודרני הוא מצד אחד רב עוצמה ומנקה ביסודיות אבל בלי לפגוע בעור ובלי לגרום לנזק, מה שהופך אותו לתכשיר רב שימושי. 7 שימושים מקוריים לסבון כלים, שיעשו לכם חיים קלים.

1.לנקות את הבלנדר      

אחרי כל שימוש במעבד המזון או הבלנדר אנחנו מתלבטים איך לשטוף את הכלי המסורבל הזה. לשמחתכם תגלו שהשיטה הכי קלה היא גם זו שעובדת הכי טוב - ממלאים את הכלי המלוכלך במים ומעט סבון כלים, מפעילים את המכשיר לכמה שניות ונותנים לחומר לעבוד. מכבים, שופכים, שוטפים היטב והמכשיר נקי ומוכן לשימוש.

2.ניקוי סירים שרופים

sirim

 

 כדי לנקות סיר שרוף אפשר לשפשף, להשתמש בתכשירים חזקים במיוחד, בקיצור להתאמץ ואפשר למלא את הסיר במים וסבון כלים, להדליק את האש ולתת לתמיסה לרתוח. להסיר מהאש, לצנן לנקות כרגיל עם ספוג הכלים. החום ביחד עם החומר הפעיל בסבון ממיסים את השומנים השרופים והניקוי קל מתמיד.

3.ניקוי תכשיטים 

להבריק את התכשיטים בלי להשתמש בחומרים חזקים שעלולים לפגוע במתכת - נשרה את התכשיטים בקערה עם מי סודה (כן, ממש כמו אלה ששותים) וכף סבון כלים, אפקט הבועות והחומר הפעיל בסבון ממיסים שאריות שומן ואבק. מוציאים את התכשיטים משפשפים מעט עם מברשת שיניים רכה ושוטפים. מבריק, באחריות.

4.להיפטר מכתמים עקשניים

כתמי  שמן, גריז או צבע על הבגדים אפשר להסיר בקלות בעזרת סבון כלים. משפשפים מעט סבון כלים ישירות על הכתם, מניחים ליום שלם ומכבסים כרגיל.

5. לנקות את פילטר המזגן

הקיץ בפתח ואוטוטו המזגן יעבוד קשה, הכינו אותו לקיץ ונקו את הפילטר. הוציאו את הפילטר של המזגן, השרו במים חמימים וסבון כלים, נקו היטב עם מברשת שינים ושטפו. לאחר ייבוש מלא אפשר להחזיר את הפילטר למזגן. מומלץ לחזור על הפעולה אחת לחודשיים.

6.הדלת חורקת? סבנו אותה 

צירים חורקים של דלתות וארונות יכולים להיות מטרד מעצבן. מרחו מעט סבון כלים בין חיבורי הצירים והחריקות יפסיקו מיד.

7. להיפטר מעשבים שוטים

כל בעל גינה או מרפסת מטופחת מכיר את תופעת העשבים השוטים. הפיתרון הקלאסי הוא להשתמש במיני חומרים כימיים הרעילים לבני אדם ולחיות הבית, אלא שלנו יש טיפ מנצח וטבעי. בבקבוק ספריי נערבב כפית סבון כלים, כף מלח וחומץ לבן רגיל. מרססים על האזורים הנגועים ובתוך כמה ימים נפטרים מעשבים שוטים.