מסירי כתמים מפתיעים

בואו להכיר כמה טיפים מפתיעים בכל הקשור להסרת כתמים

unnamed

לא משנה כמה ניזהר, כולנו עלולים להכתים את הבגדים שלנו מדי פעם. מעבר לתכשירים הרגילים להסרת כתמים, יש לנו המלצות למסירי כתמים מפתיעים במיוחד.
בכל הנוגע להסרת כתמים יש עיקרון חשוב במיוחד: רצוי לטפל בכתם כמה שיותר קרוב להיווצרותו. כתמים שיהיו על הבגד זמן רב – יהיה קשה יותר להסירם. בנוסף, מומלץ לבחון את השפעת החומר בו אתם משתמשים על מקום נסתר בבגד כדי לוודא שהבד לא יינזק. שימו לב כי על תווית הבגד מופיעות בדרך כלל אזהרות בנוגע לשימוש בחומרים השונים.

קרח

קרח בא לעזרתנו בטיפול בכתמים עקשניים ודביקים כמו מסטיק, פלסטלינה, בוץ, שעווה או כתמי שוקולד טריים. איך קרח מסיר כתמים? הקרח מקפיא את הכתם ומאפשר לנו לגרד אותו מבלי לפגוע בסיבי הבד. הצמידו קרח למסטיק שנדבק לבגד, גרדו את המשטח בעדינות, לאחר מכן כבסו כרגיל. שיטה נוספת היא להרטיב את האזור המוכתם ולהכניס את הבגד למקפיא לשעה ואז לגרד את האזור.

סבון כלים

תופתעו לגלות שסבון הכלים ינקה לא רק את הצלחות של ארוחת הערב אלא גם את הכתמים הנוצרים בעקבותיה. החומר הפעיל בסבון הכלים מיועד להמסה והסרת שומנים מכלים מלוכלכים ויפעל באופן דומה גם על כתמים בבגדים. סבון הכלים ימיס את הגורם השומני שהכתים את סיבי הבד ויסיר אותו. מורחים מעט סבון כלים על הכתם, משפשפים, משהים לחצי שעה ומכבסים כרגיל.

שמש

השמש בכבודה ובעצמה יכולה לעזור לנו להסיר כתמים. החום מזרז ומחזק את פעילות החומרים ומסייע להסרה טובה יותר של הכתם. כדי להסיר כתמי צואת תינוקות למשל, שפשפו את הכתם בלימון ומלח, השהו לשעה בשמש וכבסו כרגיל, גם כתמים שהונח עליהם סבון כלים ירדו מהר יותר וטוב יותר לאחר שהייה בשמש שתאיץ את פעילות החומר הפעיל.