איך עושים טיפול תקופתי למכונת הכביסה?

כדי למנוע כמה שיותר תקלות, לגרום למכונה לעבוד טוב יותר ולקבל בגדים נקיים באמת מומלץ להעניק למכונת הכביסה טיפול תקופתי לניקוי ולשמירה על מכונה תקינה לאורך שנים

מכונת הכביסה היא אחד המכשירים העסוקים בבית, בוודאי בבתים של משפחות.אם יש לכם ילדים קטנים בבית סביר להניח שאתם מפעילים אותה כל יום, לפעמים אפילו יותר מפעם אחת ביום. עם הזמן מכונת הכביסה עשויה לצבור אבנית, אבק ואפילו עובש שעלולים להשפיע על הבגדים וכמובן על תפקוד תקין של המכונה. מכונות כביסה מתוכננות להחזיק מעמד שנים ארוכות, בעזרת טיפול נכון ותחזוקה שוטפת תוכלו ליהנות מביצועים גבוהים ופעילות תקינה לזמן רב. 

לפני הכל, מומלץ להקפיד בכל הפעלה של מכונת הכביסה שכיסי הבגדים ריקים. שהמכונה לא עמוסה בבגדים רבים, מכונה עמוסה תנקה את הבגדים פחות טוב.

1.שומרים על ניקיון

מכונת הכביסה צוברת אבק ולכלכוך לא רק מבפנים, אלא גם מבחוץ. אבק, במיוחד אם הוא נמצא בקרבת התוף והחלק הפנימי של המכונה עלול להתערבב במים ולחדור לסיבי הבגדים. נגבו את המכונה במטלית לחה אחת לשבוע-שבועיים, נקו גם את הדלת והגומי שעוטף את התוף.

2. מנקים את מגירת האבקה

אם במגירה של אבקת הכביסה והמרכך מתגלים כתמים שחורים או שאריות של אבקה מומלץ לשטוף אותם בהקדם. בכל הפעלה של המכונה עוברים אבקת כביסה ומרכך לתוך התוף ולבגדים, כולל שאריות הסבון ואפילו מצבורי עובש שעלולים להתפתח במגירה מלוכלכת. את המגירה ניתן לשלוף בקלות ולנקות במים חמים וסבון כלים רגיל. הקפידו על ניקוי שוטף אחד לחודש.

3. פעם בחודש: הסרת אבנית מחלקים פנימיים

מומלץ להעניק למכונת הכביסה טיפול תקופתי לניקוי המערכות והחלקים הפנימיים שלה. בגלל שבישראל המים עשירים בסידן ואבנית מצטברת בקלות, יש לנקות את המכונה לא רק מלכלוך שהצטבר בתוכה אלא גם מהאבנית, שעלולה לסתום את צינורות המכונה ולשבש את פעולתה. להסרת האבנית מומלץ לשים בתא המיועד לאבקת הכביסה חצי כוס מלח לימון או מקסימה לניקוי וחיטוי מכונת הכביסה ייעודי למכונות כביסה ולהפעיל את המכונה ללא בגדים על תכנית רתיחה.

4. ניקוי הפילטר

אם הבגדים יוצאים מלוכלכים, עם ריח רע או שתפקוד המכונה נראה לכם ירוד, אין צורך לקרוא בדחיפות לטכנאי, יכול להיות שמדובר בפילטר סתום. הפילטר של המכונה נמצא בדרך כלל בתחתית המכונה בחזית או באחד הצדדים מאחורי מכסה קטן. פתחו את המכסה ושחררו את הפילטר שמוברג בפנים, לרוב הוא יהיה סתום בגלל שאריות אבקה, שערות, גומיות ואפילו כסף. שוטפים את הפילטר במים פושרים תחת הברז ומחזירים למקום. שימו לב כי שחרור הפילטר מלווה ביציאה של מעט מים. אגב, מומלץ לרוקן ולנקות את הפילטר אחת לשלושה חודשים גם אם לא מרגישים ירידה בביצועי המכונה.

5. מדוע יש לבגדים ריח רע?

בגדים עם ריח לא נעים יכולים להעיד על פילטר סתום אבל לא רק, גם הצטברות עובש ובקטריות עלולה להפיץ ריחות רעים. אם מכונת הכביסה נגועה בעובש הפעילו אותה ריקה בתכנית הרתחה עם חצי כוס חומץ, שישמיד את העובש וינטרל ריחות רעים. נגבו את הגומי שמסביב לתוף לעיתים קרובות. שמירה על גומי יבש בין כביסה לכביסה תמנע הצטברות חיידקים. בנוסף, כאשר המכונה לא בשימוש השאירו את דלת המכונה פתוחה כדי לשמור על אוורור התוף.